En börda mindre.

En börda mindre att bära inom mig efter att ha genomfört itagningsprovet som till min lättnad gick ganska bra. Nu kan jag äntligen släppa denna ångest och gå vidare, för nu väntar ännu många utmaningar denna termin som jag behöver kraft till. Det jag nämnde tidigare är fortfarande som tidigare men jag antar att jag får försöka hantera det på något sätt för att slippa denna ovana jag har om kvällarna, att sitta uppe riktigt sent och stirra in i skärmen samtidigt som jag deppar ihop inom mig och gråter tills jag inte har flera tårar kvar. Så nu ska jag faktiskt ta tillfället i akt och gå och lägga mig med detsamma jag skrivit klart detta inlägg innan jag hinner försvinna in i mig själv, även om jag skulle behöva plugga lite till.
Gick till gymmet för första gången på över en vecka idag vilket var riktigt härligt trots att jag inte var peppad till hundra efter uppehållet. I helgen ska jag verkligen försöka ta hand om mig själv, ta ett härligt varmt bad, dricka en kopp te framför tvn med en film, ta en promenad och bara ägna all kraft åt att koppla bort allt - precis allt. Att prata om mina problem med andra verkar inte alltid fungera så bra, är så otroligt trött på att behöva höra mig själv prata om detta elände. Så nu provar jag helt enkelt en annan teknik, bara kopple bort allting. Får se hur bra det fungerar, alla sätt är värda att provas.
Nu är det dags för mig att göra mig i ordning i badrummet och därmed hoppa i säng. Godnatt gott folk!
Gammal bild på mig och Lemon, sommaren 2010



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0